Ακτοπλοϊκή Σύνδεση Θεσσαλονίκη-Σποράδες: Προοπτικές και Προβληματισμοί
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ της Θεσσαλονίκης και των Σποράδων έχει εξελιχθεί σε ένα επίκαιρο ζήτημα κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, καθώς οι εξελίξεις παραμένουν αβέβαιες. Παρά την πρόσφατη προκήρυξη διαγωνισμού από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για 122 άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές που θα ισχύσουν από 1 Νοεμβρίου 2025 έως 31 Οκτωβρίου 2026, η γραμμή Θεσσαλονίκη-Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος-Σκύρος φαίνεται να είναι ακόμα «στον αέρα».
Παρά τις δεσμεύσεις του υπουργείου, που αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση θα εξεταστεί κατά προτεραιότητα για ένταξη σε προκήρυξη θερινού μειοδοτικού διαγωνισμού, η επικοινωνία σχετικά με την τύχη αυτής της γραμμής εξακολουθεί να είναι ανύπαρκτη. Αυτή η αβεβαιότητα δημιουργεί ανησυχία τόσο στους επιβάτες όσο και στους τοπικούς φορείς που εξαρτώνται από την ακτοπλοΐα για την πρόσβαση και τις τουριστικές ροές.
Οι δήμαρχοι της Θεσσαλονίκης, Σκιάθου, Σκοπέλου και Αλοννήσου έχουν εκφράσει πολλές φορές την ανάγκη για τη συμπερίληψη της γραμμής Θεσσαλονίκης-Βόρειες Σποράδες ως επιδοτούμενης άγονης γραμμής. Η χορήγηση επιδοτήσεων θα μπορούσε να διευκολύνει τη λειτουργία των δρομολογίων και να εξασφαλίσει την απαραίτητη σύνδεση για τους κατοίκους και τους τουρίστες. Το ερώτημα παραμένει αν αυτές οι προτάσεις θα γίνουν πράξη από το επόμενο καλοκαίρι ή αν η γραμμή θα μέσα σε αβεβαιότητα για άλλη μία χρονιά.
Η στήριξη και η συνεργασία των τοπικών αρχών, καθώς και η ευαισθητοποίηση του κοινού για τη σημασία αυτής της σύνδεσης, αναδεικνύουν την κρισιμότητα της κατάστασης. Η συνέχιση των διαβουλεύσεων και η λήψη αποφάσεων είναι κρίσιμες για την επιτυχία του εγχειρήματος, ώστε να μπορέσουμε να δούμε μια σταθερή και αξιόπιστη σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης και των Σποράδων στο άμεσο μέλλον.
Γ. Κατσιάνης