Απολογισμός Δράσεων στο Κτηματολόγιο
Ο Βουλευτής Μαγνησίας και πρώην Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Χρήστος Μπουκώρος, παρουσίασε έναν σύντομο απολογισμό για τις δράσεις που αναλήφθηκαν στο Κτηματολόγιο από την στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά του. Σημειώνει χαρακτηριστικά την πρόοδο που σημειώθηκε κατά την διάρκεια της θητείας του, επισημαίνοντας την σημασία της διαφάνειας και της λογοδοσίας απέναντι στους πολίτες.
«Με τη λήξη της θητείας μου, μπορώ να πω ότι το έργο που πραγματοποιήθηκε είναι μετρήσιμο και αδιάσειστο, καθώς όλοι οι πολίτες που κάνουν χρήση των υπηρεσιών του Κτηματολογίου επιθυμούν να βλέπουν ότι ο χρόνος και η ασφάλεια της μεταφοράς των πιστοποιητικών τους είναι βελτιωμένα», ανέφερε.
Καθώς επίσης, ο Βουλευτής στάθηκε σε επτά σημαντικές δράσεις που επιτεύχθηκαν κατά την διάρκεια της θητείας του, καθώς και σε επτά σημεία που δεν προχώρησαν.
Όσα έγιναν:
1ο: Μεγάλη πρόοδος σημειώθηκε στον τομέα της έκδοσης πιστοποιητικών. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, εκδόθηκαν 61.400 πιστοποιητικά, σημειώνοντας αύξηση 120% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
2ο: Οι Δικηγορικοί Σύλλογοι της χώρας συνέβαλαν καταλυτικά στην αύξηση της παραγωγικότητας, μέσω συνεργασιών που επεκτάθηκαν σε 28 περιοχές της Επικράτειας, στις οποίες υπήρχαν εκκρεμότητες.
3ο: Η πρόοδος της κτηματογράφησης, η οποία επί 30 χρόνια ταλαιπωρούσε τη χώρα, αυξήθηκε από 55,5% στο 65%, με στόχο την ολοκλήρωσή της στο 75% μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025.
4ο: Η ψηφιοποίηση των αρχείων των υποθηκοφυλακείων προχώρησε σε καλούς ρυθμούς και επετεύχθη συμφωνία για τη βελτίωση των μεταδεδομένων. Αυτό θα διευκολύνει την αναζήτηση των δικηγόρων και συμβολαιογράφων.
5ο: Ξεκίνησε η διαδικασία μετάπτωσης της βάσης δεδομένων του Κτηματολογίου στο Κυβερνητικό Νέφος Δημόσιου Τομέα G-Cloud, με στόχο την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών.
6ο: Δημιουργήθηκε σχέδιο για την επίτευξη εργασιακής ειρήνης στον φορέα, επισημαίνοντας τη σημασία της ανοιχτής επικοινωνίας με τους εργαζομένους και την προώθηση παραγωγικών κίνητρων.
7ο: Συγκεκριμένα, ετοιμάστηκε νομοσχέδιο για το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων, προκειμένου να ψηφιοποιηθούν οι διαδικασίες και να διευκολυνθούν οι πολίτες, οι δικηγόροι και οι επαγγελματίες του κλάδου.
Όσα δεν έγιναν:
1ο: Αρνήθηκα την παραλαβή υπουργικού οχήματος, προκειμένου να δώσω το παράδειγμα της λιτής διαχείρισης πόρων.
2ο: Δεν αποδέχτηκα αποζημίωση για μετακινήσεις εκτός Αθηνών, επιθυμώντας να ενισχύσω το αίσθημα της δικαιολογημένης ευθύνης.
3ο: Δεν ενεργοποίησα χρηματικό ένταλμα που αφορούσε δημόσιες σχέσεις, ώστε να διατηρηθεί ο προϋπολογισμός διαφανής.
4ο: Δεν δέχτηκα δωρεάν συσκευές κινητών τηλεφώνων, προκειμένου να μην υπάρχουν προνομιακές σχέσεις.
5ο: Δεν κυκλοφόρησα με συνοδείες, καθώς πιστεύω στην άμεση επαφή με τους πολίτες.
6ο: Ούτε τα καφέ των επισκεπτών μου καλύφθηκαν από δημόσιους πόρους, κάτι που επωμίστηκα προσωπικά.
7ο: Έχω παραμείνει συνεχώς παρών στο Υπουργείο και το Κτηματολόγιο, με καθημερινή συμμετοχή 12-14 ωρών.
Καθώς ολοκληρώνονται αυτές οι δραστηριότητες, πιστεύω ότι οι πολίτες είναι οι καλύτεροι κριτές της θητείας μου. Θέλω να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου, τον Υπουργό Δημήτρη Παπαστεργίου, τον Πρόεδρο και την Γενική Διευθύντρια του Κτηματολογίου, καθώς και όλους τους εργαζόμενους για την εξαιρετική συνεργασία.
Υ.Γ. Τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσει αναλυτικό σημείωμα για τα γεγονότα στο Κτηματολόγιο του Βόλου αυτό το σύντομο διάστημα.