tvthessalia.gr
Paralia Thessaloniki
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προεκλογική παρέμβαση ξενοδόχων Θεσσαλονίκης με αιχμές κατά Πατουλίδου και Ζέρβα

Κοινοποίηση

Σκληρή ανακοίνωση ένδεκα ημέρες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές εξέδωσε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, τονίζοντας πως αναμένει από τις κάλπες του Οκτωβρίου «να προκύψουν άνθρωποι που θα πάνε επιτέλους μπροστά τον τόπο στην πράξη και όχι στις φωτογραφίες και στα λόγια».

Η Ένωση Ξενοδόχων αφήνει αιχμές, χωρίς να τους κατονομάζει, τόσο κατά του Οργανισμού Τουρισμού, που έχει πρόεδρο τη Βούλα Πατουλίδου, όσο για τη νυν διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης κάνοντας μεταξύ άλλων λόγο για «τραγική εικόνα της καθαριότητας και ανεξέλεγκτη ηχορύπανση από την οποία υπάρχει απώλεια ποιοτικών επισκεπτών».

Η Ένωση Ξενοδόχων μιλά για έλλειψη στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης, το οποίο, όπως σημειώνει, είχε ζητήσει να δημιουργηθεί για τη Θεσσαλονίκη, για να προσθέσει πως «δυστυχώς, οι προτεραιότητες των ανθρώπων της αυτοδιοίκησης ήταν οι εκλογές και η προσωπική προβολή και όχι η προώθηση του τόπου μας».

Όπως σημειώνει η ΕΞΘ, το σχέδιο αυτό πρέπει να ακολουθηθεί από «ΚΑΘΑΡΑ επαγγελματική προώθηση του προορισμού, στην οποία δε θα έχουν εμπλοκή τα πολιτικά πρόσωπα και δε θα καταλήγει σε δυσφήμιση του προορισμού και συγνώμες όπως έγινε πρόσφατα και ανέδειξε όλη τη γύμνια της πόλης σε αυτόν τον τομέα».

Το τελευταίο αφορά το πρόσφατο reel (σύντομο βίντεο) του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης στα social media που προκάλεσε αντιδράσεις επειδή περιείχε τη λέξη «μαλ….».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης:

Η ΕΞΘ την τελευταία τετραετία έχει εξαντλήσει κάθε είδους πίεση στους ανθρώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, φθάνοντας μέχρι και στον Πρωθυπουργό της χώρας στη σύσκεψη της περσινής ΔΕΘ, προκειμένου να δημιουργηθεί για τη Θεσσαλονίκη ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης που πρώτα θα διορθώσει τα κακώς κείμενα της πόλης και εν συνεχεία θα προωθήσει τον προορισμό σε επιλεγμένες αγορές-στόχους του εξωτερικού. Σήμερα σας αποκαλύπτουμε ότι μετά από ενέργειες της ΕΞΘ με συγκεκριμένη εταιρεία εξειδικευμένη στο αντικείμενο, παρουσιάστηκε από την εταιρεία πριν από μερικούς μήνες ένα πλάνο δημιουργίας στρατηγικού σχεδίου στο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, στην Πρόεδρο του ΟΤΘ και στη ΓΣ της ΕΞΘ αφήνοντας πολύ θετικές εντυπώσεις. Δυστυχώς, οι προτεραιότητες των ανθρώπων της αυτοδιοίκησης ήταν οι εκλογές και η προσωπική προβολή και όχι η προώθηση του τόπου μας.

Ως αποτέλεσμα της έλλειψης ενός τέτοιου σχεδίου, ερχόμαστε σήμερα να συζητούμε το άνοιγμα της ψαλίδας της διαφοράς μεταξύ των προορισμών που κινούνται επαγγελματικά στην προώθηση τους και κατεβάζουν τις πτήσεις τη μια μετά την άλλη, με αυτών που κινούνται με τον «αυτόματο πιλότο» και στηρίζονται στον οδικό τουρισμό των γειτονικών χωρών. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελούν η μέση τιμή και η μέση πληρότητα ενός 5αστερου ξενοδοχείου που τα στοιχεία του φετινού καλοκαιρινού τριμήνου της Θεσσαλονίκης ήταν για τον Ιούνιο 127 ευρώ/71%, για τον Ιούλιο 131 ευρώ/68% και για τον Αύγουστο 135 ευρώ/63%, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα της Αθήνας για τους τρεις αυτούς μήνες ήταν 294 ευρώ/93% (Ιούνιος), 284 ευρώ/89% (Ιούλιος) και 254 ευρώ/80% (Αύγουστος). Η εμφανέστατη ψαλίδα στα νούμερα των δύο προορισμών, δείχνει στην ουσία τη διαφορά της ζήτησης αλλά και την ποιοτική διαφορά των επισκεπτών που εδώ είναι κυρίως Βαλκάνιοι, ενώ στην Αθήνα Αμερικανοί, Δυτικοευρωπαίοι, Κινέζοι κτλ. Είναι φυσική κατάληξη λοιπόν, αυτό να αποτιμάται στις εισπράξεις της εστίασης, της αγοράς αλλά και όλων των εμπλεκομένων με τον τουρισμό επιχειρήσεων και τελικά στο κατά κεφαλή εισόδημα των πολιτών που βέβαια είναι αντίστοιχα μειωμένο.

Όσον αφορά στην αύξηση της κρουαζιέρας, αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΘ κ. Αθανάσιο Λιάγκο όχι τόσο για το οικονομικό αποτύπωμα των αφίξεων, αλλά κυρίως για την προβολή της πόλης μέσω αυτών των επισκεπτών, γιατί δυστυχώς άλλη προβολή στο εξωτερικό δε γίνεται εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Τώρα τα πανηγύρια και οι φωτογραφίες για αυτή την αύξηση όταν η Θεσσαλονίκη είναι 13ο λιμάνι στην κατάταξη σε αφίξεις στην Ελλάδα, χαρακτηρίζουν αυτούς που βάζουν τόσο χαμηλά τον πήχη της πόλης.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ η Θεσσαλονίκη έχει υψηλότατο βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών-άνω του 90%-για τα ξενοδοχεία της και για την εστίαση της σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Αυτό που θα πρέπει να προσεγγίσει και μέσω ενός στρατηγικού σχεδίου είναι η ΑΜΕΣΗ βελτίωση της στην τραγική εικόνα της καθαριότητας της τουλάχιστον στους βασικούς χώρους που διέρχονται επισκέπτες, στη βελτίωση της στο θέμα της ανεξέλεγκτης ηχορύπανσης, από την οποία υπάρχει απώλεια ποιοτικών επισκεπτών, αλλά και στην ανεύρεση νέων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων επισκεπτών, γεγονός που θα βελτιώσει και το κυκλοφοριακό.

Και βέβαια, εν συνεχεία να ακολουθήσει μέσα από το σχέδιο μια ΚΑΘΑΡΑ επαγγελματική προώθηση του προορισμού, στην οποία δε θα έχουν εμπλοκή τα πολιτικά πρόσωπα και δε θα καταλήγει σε δυσφήμιση του προορισμού και συγνώμες όπως έγινε πρόσφατα και ανέδειξε όλη τη γύμνια της πόλης σε αυτόν τον τομέα μιας και έγινε γνωστό πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις από πρόσωπα χωρίς καμία επαγγελματική εξειδίκευση στο σύγχρονο marketing και με κριτήρια την προσωπική αισθητική και την πολιτική προβολή.

Περιμένουμε από τις εκλογές τις τοπικής αυτοδιοίκησης να προκύψουν άνθρωποι που θα πάνε επιτέλους μπροστά τον τόπο στην πράξη και όχι στις φωτογραφίες και στα λόγια.

voria.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Κατερίνα Σακκελαροπούλου: Αναβάλλεται το ταξίδι της στο Παρίσι – Αρρώστησε με ίωση

Διεθνής Ημέρα Εθελοντισμού: Η Motor Oil τίμησε τη Διεθνή Ημέρα Εθελοντισμού

Χαρίτσης από Θεσσαλία: Το «επιτελικό κράτος» έχει καταρρεύσει πλήρως