tvthessalia.gr
Thessaloniki 910x521 1
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι χαμηλές επιδόσεις των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης και η επίρριψη ευθυνών

Κοινοποίηση

Σε μια χρονιά που ο ελληνικός τουρισμός γνωρίζει την πλήρη ανάκαμψή του, με αυξημένες αφίξεις και εισπράξεις, οι επιδόσεις της Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι δεν βρίσκονται σε ανάλογο επίπεδο. Και οι ξενοδόχοι κατηγορούν κυρίως τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης για έλλειψη επαγγελματικής προώθησης του προορισμού αλλά για ζητήματα που αφορούν την καθαριότητα, την ηχορύπανση, το κυκλοφοριακό και τους χώρους στάθμευσης.

Με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύει η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης για το καλοκαιρινό τρίμηνο, οι τιμές και οι πληρότητες των 5άστερων ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης έχουν μεγάλη διαφορά από τα αντίστοιχα νούμερα της Αθήνας. Κάτι που καταδεικνύει τη διαφορά της ζήτησης αλλά και την ποιοτική διαφορά των επισκεπτών. Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο οι πληρότητες των πολυτελών ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης έφτασαν στο 71% (έναντι 93% στην Αθήνα), τον Ιούλιο 68% (89% στην Αθήνα) και τον Αύγουστο 63% (80% στην Αθήνα). Αντίστοιχα η μέση τιμή δωματίου 5άστερου ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη ήταν τον Ιούνιο 127 ευρώ (294 ευρώ στην Αθήνα), τον Ιούλιο 131 ευρώ (284 ευρώ στην Αθήνα) και τον Αύγουστο 135 ευρώ (254 ευρώ στην Αθήνα).

Οι επιδόσεις αυτές σε καμία περίπτωση δεν υποδηλώνουν κακή ποιότητα του ξενοδοχειακού δυναμικού της πόλης. Άλλωστε, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ η Θεσσαλονίκη έχει υψηλότατο βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών-άνω του 90%-για τα ξενοδοχεία της και για την εστίασή της σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Όμως, όπως εξηγεί η Ένωση Ξενοδόχων, οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης είναι κυρίως Βαλκάνιοι ενώ στην Αθήνα Αμερικανοί, Δυτικοευρωπαίοι, Κινέζοι. κ.λπ. «Την ώρα που άλλοι προορισμοί της χώρας «κινούνται επαγγελματικά στην προώθησή τους και κατεβάζουν τις πτήσεις τη μια μετά την άλλη», η Θεσσαλονίκη κινείται με τον «αυτόματο πιλότο» και στηρίζεται στον οδικό τουρισμό των γειτονικών χωρών, αναφέρει η Ένωση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, εκτός από τα ξενοδοχεία, να επηρεάζονται οι εισπράξεις και της εστίασης, της αγοράς αλλά και όλων των εμπλεκομένων με τον τουρισμό επιχειρήσεων και τελικά το κατά κεφαλήν εισόδημα των πολιτών.

Πού οφείλονται οι χαμηλές επιδόσεις του προορισμού
Η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης εντοπίζει το πρόβλημα στην έλλειψη ενός στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του προορισμού, «που πρώτα θα διορθώσει τα κακώς κείμενα της πόλης και εν συνεχεία θα προωθήσει τον προορισμό σε επιλεγμένες αγορές-στόχους του εξωτερικού». Είναι κάτι που οι ξενοδόχοι έχουν ζητήσει εδώ και αρκετά χρόνια, τόσο από την τοπική αυτοδιοίκηση όσο και από την κεντρική διοίκηση, φθάνοντας μέχρι τον Πρωθυπουργό της χώρας στη σύσκεψη της περσινής ΔΕΘ. Τελικά πήραν την κατάσταση στα χέρια τους και, σε συνεργασία με εταιρεία εξειδικευμένη στο αντικείμενο, εκπονήθηκε ένα πλάνο δημιουργίας στρατηγικού σχεδίου, το οποίο παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες στον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, στην Πρόεδρο του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και στη γενική συνέλευση της ΕΞΘ αφήνοντας πολύ θετικές εντυπώσεις. «Δυστυχώς, οι προτεραιότητες των ανθρώπων της αυτοδιοίκησης ήταν οι εκλογές και η προσωπική προβολή και όχι η προώθηση του τόπου μας», σημειώνει δεικτικά η Ένωση.

Στα προβλήματα που καταγράφουν οι ξενοδόχοι, τα οποία χρήζουν άμεσης βελτίωσης, είναι η καθαριότητα της πόλης, τουλάχιστον στους βασικούς χώρους που διέρχονται επισκέπτες, η βελτίωση του θέματος της ανεξέλεγκτης ηχορύπανσης, από την οποία υπάρχει απώλεια ποιοτικών επισκεπτών, αλλά και η ανεύρεση νέων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων επισκεπτών, γεγονός που θα βελτιώσει και το κυκλοφοριακό.

Αιχμές για το «άστοχο» βίντεο του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης
Οι ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης αναφέρονται και στο θέμα της προβολής και προώθησης του προορισμού στο εξωτερικό, αφήνοντας αιχμές για τους χειρισμούς του Οργανισμού Τουρισμού της πόλης, με τον οποίο οι σχέσεις είναι ούτως ή άλλως τεταμένες εδώ και πολύ καιρό.

Χωρίς να κατονομάζουν την επικεφαλής του Οργανισμού, Βούλα Πατουλίδου, της επιρρίπτουν σαφείς ευθύνες για την έλλειψη επαγγελματικής προώθησης του προορισμού. Αναφερόμενοι σε πρόσφατο βίντεο (reel) στα social media -το οποίο αποσύρθηκε μετά τις αντιδράσεις- καταλογίζουν στην κα Πατουλίδου «δυσφήμιση του προορισμού», σημειώνοντας ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται «από πρόσωπα χωρίς καμία επαγγελματική εξειδίκευση στο σύγχρονο marketing και με κριτήρια την προσωπική αισθητική και την πολιτική προβολή».

Δεν παραλείπουν πάντως να δώσουν συγχαρητήρια στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, Αθανάσιο Λιάγκο, για την αύξηση της κρουαζιέρας «όχι τόσο για το οικονομικό αποτύπωμα των αφίξεων, αλλά κυρίως για την προβολή της πόλης μέσω αυτών των επισκεπτών, γιατί δυστυχώς άλλη προβολή στο εξωτερικό δε γίνεται εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Τώρα τα πανηγύρια και οι φωτογραφίες για αυτή την αύξηση όταν η Θεσσαλονίκη είναι 13ο λιμάνι στην κατάταξη σε αφίξεις στην Ελλάδα, χαρακτηρίζουν αυτούς που βάζουν τόσο χαμηλά τον πήχη της πόλης».

Και η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης καταλήγει: «Περιμένουμε από τις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης να προκύψουν άνθρωποι που θα πάνε επιτέλους μπροστά τον τόπο στην πράξη και όχι στις φωτογραφίες και στα λόγια».

powergame.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Λάρισα: Οι αγρότες απέκλεισαν το Τελωνείο με τρακτέρ και μπάλες άχυρο

Το πόρισμα των Ολλανδών για τις πλημμύρες στη Θεσσαλία – Τεράστια λάθη και «ανοίχτε τα ποτάμια»

Θετικά τα μηνύματα για τον τουρισμό και την εστίαση στις περισσότερες περιοχές – Προβληματισμός στη Θεσσαλία