Οι ανατιμήσεις εξανεμίζουν μισθούς και συντάξεις, σε πολλά νοικοκυριά το οικογενειακό τραπέζι «στρώνεται» με τα απολύτως απαραίτητα και οι καταναλωτικές οργανώσεις μπαίνουν μπροστά καλώντας τους πολίτες σε μποϊκοτάζ την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου κατά της ακρίβειας.
Η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας και καλεί τους πολίτες καταναλωτές την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου «να μην ξοδέψουμε ούτε ένα ευρώ στην αγορά».
«Ας στείλουμε όλοι μαζί το μήνυμα πως αφεντικά της αγοράς είναι οι πολίτες καταναλωτές» προτρέπει σε σχετική ανακοίνωση. «Όλοι είμαστε πολίτες-καταναλωτές, πόσο άλλο θα αντέξουμε να μην τα βγάζουμε πέρα; Ο μισθός δεν φτάνει, ούτε καν μέχρι τα μισά του μήνα. Πόσο ακόμα ανοχή; Μια ημέρα, είναι αυτή, πρέπει να δείξουμε την δύναμή μας», καταλήγει.
Για τους καταναλωτές το ποτήρι ξεχείλισε. Οι αυξημένες τιμές στα ράφια διατηρούνται και η συγκράτηση που επιχειρήθηκε με το «καλάθι του νοικοκυριού» δεν αρκεί, ώστε να σταματήσει η αισχροκέρδεια και το ράλι ανατιμήσεων από εβδομάδα σε εβδομάδα.
Τα κηπευτικά προϊόντα, όπως αγγούρια και μαρούλια έχουν πάρει ήδη την ανιούσα, ενώ επιπλέον καταγράφεται αύξηση και σε βασικά αγαθά που ξεκινά από το 10% και μπορεί να ξεπερνά και το 50%».
Επίσης εξαιτίας της απόσυρσης των προσφορών είναι προϊόντα όπως οι φρυγανιές που είχαν 1,39 ευρώ με την προσφορά, τώρα να έχουν φτάσει στα 2,07 ευρώ, ενώ για παράδειγμα στους χυμούς η τιμή ήταν 1,97 ευρώ και φτάνει πλέον τα 2,47 ευρώ.
Στο ίδιο μήκος κυμαίνονται οι ανατιμήσεις και στο ελαιόλαδο, όπου οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής: Το 1 λίτρο κλασσικό ελαιόλαδο έχει μέση τιμή στα 12,21 ευρώ, το 4λιτρο κλασσικό ελαιόλαδο διατίθεται στα 45,07 ευρώ, ενώ αναφορικά με το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, το 1 λίτρο πωλείται κατά μέσο όρο στα 13,98 ευρώ και το 4λιτρο στα 50,58 ευρώ.
Ο Σωτήρης Τερζόπουλος, πρόεδρος του ΙΝΚΑ στη Θεσσαλία μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για την απόφαση του ΙΝΚΑ Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, κάλεσε όλους τους καταναλωτές να απέχουν από κάθε αγορά την ημέρα του μποϊκοτάζ. Υπογράμμισε πως οι καταναλωτικές οργανώσεις σ’ όλη την επικράτεια θα πρέπει κάποια στιγμή να ενώσουν τις δυνάμεις τους, διότι όσο πιο ηχηρό είναι το μήνυμα τόσο πιο ασφυκτική θα είναι η πίεση για να τιθασευτεί επιτέλους η ακρίβεια.
«Πρέπει να αλλάξουμε καταναλωτική συμπεριφορά και να διατρανώνουμε ότι τα όρια αντοχής έχουν τελειώσει προ πολλού. Δεν είναι δυνατόν από εβδομάδα σε εβδομάδα να γίνονται ανατιμήσεις στα προϊόντα» σημείωσε επίσης.
Στο ίδιο μήκος κύματος ο πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Θεσσαλίας με έδρα τον Βόλο Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ πως όποια δράση γίνεται ενάντια στην ακρίβεια και στην πολιτική των ανατιμήσεων είναι «καλοδεχούμενη».