tvthessalia.gr
A7edebb82217083a9059721565fe9c5f
ΠΑΙΔΕΙΑΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εκπαιδευτικές Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στο Μουσείο Λιμναίου Πολιτισμού Κάρλας: «Οι Πελαργοί Οι Φίλοι Μας»

Κοινοποίηση

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στο Μουσείο Λιμναίου Πολιτισμού Κάρλας

«Οι πελαργοί οι φίλοι μας»: Αυτός είναι ο γενικός τίτλος των εκπαιδευτικών δράσεων που διοργάνωσε το Μουσείο Λιμναίου Πολιτισμού Κάρλας-ΚΕ.ΜΕ.ΒΟ. για τον εορτασμό της 5ης Ιουνίου, ημέρας αφιερωμένης στο παγκόσμιο περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτού του εορτασμού, το μουσείο φιλοξένησε τους μαθητές του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου Καναλίων, οι οποίοι συμμετείχαν σε διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες με κεντρικό θέμα το περιβάλλον.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με μια σύντομη συζήτηση, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, σχετικά με την έννοια του περιβάλλοντος, τα στοιχεία που το συγκροτούν, καθώς και τη σχέση αλληλεπίδρασης και αλληλεξάρτησης μεταξύ εμβίων και άβιων όντων. Επιπλέον, επισημάνθηκε η ευθύνη του ανθρώπου για τη διατήρηση της ισορροπίας στη φύση. Ακολούθησε παρουσίαση εποπτικού υλικού που αφορούσε τα είδη των πελαργών, τα βιομετρικά τους χαρακτηριστικά, τις φωλιές, τις συνήθειες και συμπεριφορές τους, καθώς και τους μύθους που περιβάλλουν αυτά τα πουλιά, τα οποία εδώ και χρόνια έχουν επιλέξει τα Κανάλια ως δεύτερο χωριό τους. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στους κινδύνους που απειλούν τη ζωή των πελαργών, δίνοντας έμφαση στα πλαστικά, καθώς ο φετινός εορτασμός εστιάζει στη συγκεκριμένη παγκόσμια πρόκληση. «Το πτηνό καταπίνει πλαστικά. Έχει ένα διαρκές αίσθημα κορεσμού και κάποια στιγμή σταματά να τρώει με αποτέλεσμα να ψοφήσει», δήλωσε ο ορνιθολόγος προκειμένου να τονίσει τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Η δραστηριότητα περιλάμβανε νέες λέξεις, όπως ανεμοπορώ και αντιπελάργηση, που κέντρισαν την προσοχή των μαθητών και τους ενθάρρυναν να σκεφτούν ότι η Γη είναι το σπίτι όλων μας και ότι ο άνθρωπος είναι μόνο ένα από τα πολλά έμβια όντα που την κατοικούν.

Οι εκπαιδευτικές δράσεις διακρίθηκαν ανάλογα με την ηλικία των μαθητών. Οι μικρότεροι επισκέπτες ζωγράφισαν τις δικές τους συνθέσεις με θέμα τον πελαργό, ενώ οι μεγαλύτεροι δουλεύοντας βασίστηκαν σε μύθους του Αισώπου. Οι μαθητές Λυκείου έκαναν επιχειρήματα και δραματοποίησαν «Το δικαστήριο των πελαργών», μαθαίνοντας έτσι ότι και οι κοινωνίες των ζώων έχουν κανόνες που επηρεάζουν την επιβίωσή τους. Στο τέλος της εκδήλωσης, όλοι οι μαθητές έγραψαν μια ευχή ή ένα σύνθημα για τον πελαργό και το περιβάλλον, ενώ παρέλαβαν ένα έντυπο με πληροφορίες για τους κινδύνους που απειλούν τον πελαργό και τους τρόπους αποφυγής τους.

Το Μουσείο προχώρησε σε προτάσεις για μελλοντικές δραστηριότητες, καταθέτοντας πρόταση συνεργασίας στο Δημοτικό Σχολείο με τον τίτλο: «Κανάλια: το χωριό των πελαργών». Με σύνθημα το «Προστατεύω το περιβάλλον – Συνυπάρχω αρμονικά», μαθητές, εκπαιδευτικοί και άνθρωποι του μουσείου ανανέωσαν το ραντεβού τους για τη νέα σχολική χρονιά, προκειμένου να συνεχίσουν τη συνεργασία τους για την ευαισθητοποίηση γύρω από την προστασία του περιβάλλοντος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Ανησυχία στην Κωνσταντινούπολη μετά τον σεισμό των 6,2R: Εκκλήσεις για παραμονή σε εξωτερικούς χώρους

user 3

Μπέρτολτ Μπρεχτ: Η Εβραία και τα Τραγούδια του – Παράσταση από την Εστία Θεάτρου Ερινεώς Βόλου

user 3

Ρωσία και ΗΠΑ σε επικοινωνία για τη διευθέτηση της σύγκρουσης στην Ουκρανία: Αντιπαράθεση για τις ειρηνευτικές συνομιλίες

user 3