tvthessalia.gr
D7099ae5d512ffb3d0443fa2ffaf5783
Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣΠΑΙΔΕΙΑΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαδρομές Υδρολογίας: Ιστορίες και Μαθήματα από τη Λίμνη Κάρλα στο 2ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας

Κοινοποίηση

Το 2ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας και ο Διαγωνισμός Υδάτινες Διαδρομές

Το 2ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας συμμετείχε με ενθουσιασμό στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Mapcompetition, με θέμα: Υδάτινες διαδρομές, Χαρτογραφώντας την αξία του νερού. Ο διαγωνισμός αυτός στοχεύει στην ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας σχετικά με την αξία του νερού ως πολυτιμότερου φυσικού πόρου, αναδεικνύοντας τη σημασία του για την καθημερινότητα και το περιβάλλον.

Μια ομάδα που αποτελούνταν από 17 μαθητές και μαθήτριες από τρεις τάξεις, με την καθοδήγηση τριών εκπαιδευτικών, εργάστηκε συλλογικά και δημιούργησε μια εξαιρετική εργασία με θέμα την ιστορία της λίμνης Κάρλας. Αυτή η εργασία δεν επικεντρώθηκε μόνο στην ιστορική διάσταση της λίμνης, αλλά και στην οικολογική της σημασία και την κοινωνικοοικονομική της επιρροή στην περιοχή της Θεσσαλίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, αφού μελέτησαν την ιστορία της λίμνης από διάφορες πηγές όπως βιβλία και διαδικτυακά άρθρα, πραγματοποίησαν επισκέψεις στην Κάρλα και τα γειτονικά χωριά, όπως το Στεφανοβίκειο και τα Κανάλια, όπου συνομίλησαν με τον υπεύθυνο του Φορέα Διαχείρισης της λίμνης, κ. Ιωάννη Βέργο, ο οποίος τους ξενάγησε στο μουσείο της Λίμνης.

Αυτή η εμπειρία επέτρεψε στους μαθητές να σχηματίσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για τον ρόλο της λίμνης στην τοπική κοινωνία. Στη συνέχεια, δημιούργησαν μια ψηφιακή ιστορία υπό μορφή γεω-αφήγησης (storymap), στην οποία παρουσίασαν με δημιουργικό τρόπο τα ευρήματα και τις εντυπώσεις τους. Η δράση αυτή υλοποιήθηκε από τον Νοέμβριο 2024 έως τον Απρίλιο 2025, δίνοντας στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να εμβαθύνουν στη γνώση τους για το περιβάλλον στο οποίο ζουν.

Η συμμετοχή στον διαγωνισμό πρόσφερε στους μαθητές πολλαπλά οφέλη. Πρώτον, είχαν την ευκαιρία να μάθουν βιωματικά για την ιστορία του τόπου τους και να αντιληφθούν τη σημασία της λίμνης Κάρλας στη ζωή των κατοίκων. Προβληματίστηκαν σχετικά με την απόφαση αποξήρανσής της το 1962 και τις κοινωνικοοικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις αυτής της απόφασης. Επιπλέον, οι πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2024 αποτέλεσαν μια επιπλέον αφορμή για να διερευνήσουν τις περιβαλλοντικές συνέπειες στην ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας.

Ένα από τα πλέον σημαντικά αποτελέσματα της δράσης ήταν η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω της δημιουργίας της γεωχωρικής αφήγησης. Οι μαθητές συνδύασαν την αφήγηση της ιστορίας τους με φωτογραφίες και βίντεο που είχαν τραβήξει οι ίδιοι, ενώ δημιούργησαν και ψηφιακούς χάρτες, κάτι που οδήγησε σε μια πλούσια εκπαιδευτική εμπειρία. Για την υποστήριξη αυτής της διαδικασίας, οι καθηγητές παρακολούθησαν σχετική επιμόρφωση από τον φορέα του διαγωνισμού.

Η ολοκληρωμένη εργασία των μαθητών θα αναρτηθεί στην ψηφιακή βιβλιοθήκη της ιστοσελίδας του φορέα, ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα του διαγωνισμού. Στο τέλος του σχολικού έτους, οι μαθητές της ομάδας παρουσίασαν στους υπόλοιπους συμμαθητές τους την εργασία τους, μοιράζοντας τις εντυπώσεις και τα συμπεράσματά τους.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων εκφράζει τις θερμές ευχαριστίες του προς τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, καθώς και στους εκπαιδευτικούς Δρ. Μάρκο Βαξεβανόπουλο, Βούγια Νικολέτα και Θεοκλητίδη Άννα για την καθοδήγηση και στήριξη των μαθητών καθόλη τη διάρκεια της προσπάθειας. Η συνεργασία αυτή ανέδειξε τη δύναμη της ομαδικής εργασίας και της μάθησης μέσα από την πράξη, ενώ προώθησε την ευαισθητοποίηση για την αξία του φυσικού περιβάλλοντος στην εκπαιδευτική κοινότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Τελικός Eurovision 2025: Η Klavdia έτοιμη για τη μελωδική αναμέτρηση και οι υποψήφιοι για τη νίκη

user 3

Αποκαλυπτικά ηχητικά ντοκουμέντα για το περιστατικό στα Τέμπη και η αλήθεια πίσω από την ανυπαρξία του τρένου

user 3

Σοβαρά επεισόδια γαστρεντερίτιδας στο Άργος Ορεστικό: Δικαστική απόφαση για δημοτικό υπάλληλο μετά από 635 κρούσματα

user 3