tvthessalia.gr
82525f8afbcb632c8a9aea0a8ea9485e no watermark
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: Κριτική από τον Β. Μεταξά για την Έλλειψη Οδικής Ασφάλειας

Κοινοποίηση

Καταδίκη του Νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από τον Β. Μεταξά

Παρά τις προθέσεις της κυβέρνησης να προωθήσει τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ως μια σημαντική και απαραίτητη μεταρρύθμιση, η πραγματικότητα δείχνει ότι δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες για ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων. Ο βουλευτής του ΚΚΕ Βασίλης Μεταξάς επισήμανε αυτά τα σημεία σε συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, όπου συζητήθηκε το σχέδιο νόμου που προτάθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο Μεταξάς εξέφρασε την πρόθεση του ΚΚΕ να καταψηφίσει τον νέο Κώδικα, αναφερόμενος σε έναν νόμο που είναι διαποτισμένος με μια αντιεπιστημονική και αντιδραστική προσέγγιση. Υποστήριξε ότι η θεωρία ότι η αυστηροποίηση των διοικητικών κυρώσεων και των ποινών συνιστά τη λύση για τα κοινωνικά προβλήματα και τις παραβατικές συμπεριφορές δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς ακολουθεί μια αποτυχημένη στρατηγική που επικεντρώνεται στην εισπρακτική λογική.

Επιπλέον, σημείωσε ότι ο νέος Κώδικας παραμένει στη λογική της ατομικής ευθύνης, παραγνωρίζοντας τους συνολικούς παράγοντες που είναι απαραίτητοι για τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας. Η συζήτηση γύρω από τις κρατικές ευθύνες, οι οποίες περιλαμβάνουν τη συντήρηση των υποδομών και την εκπαίδευση των οδηγών, αποφεύγεται, με αποτέλεσμα να υπονομεύεται η αναγκαία πολιτική για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Δεν είναι τυχαίο ότι το στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας της ελληνικής κυβέρνησης, όπως και οι αντίστοιχες ευρωπαϊκές οδηγίες, περιορίζουν τη συζήτηση μόνο στους “χρήστες του οδικού δικτύου”, χωρίς να αναφέρονται σε ζητήματα όπως η κατάσταση των δρόμων ή ο έλεγχος των οχημάτων. Ουσιαστικά, οι συνθήκες εργασίας, όπως οι 13ωρες βάρδιες και οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, επηρεάζουν άμεσα την οδηγική συμπεριφορά, και αυτή η διάσταση παραμελείται συστηματικά.

Αναφερόμενος στο ανθρώπινο λάθος, ο Μεταξάς είπε ότι ο νέος Κώδικας μεταφέρει την ευθύνη στους πολίτες, αποφεύγοντας να αντιμετωπίσει το συστημικό πρόβλημα που αφορά την ασφάλεια στους δρόμους. Εξέφρασε την ανησυχία του ότι, ενώ η τεχνολογία και η έρευνα διαθέτουν τα μέσα να βελτιώσουν την ασφάλεια, αυτά συχνά παραμένουν ανεκμετάλλευτα εάν δεν συνδέονται με κέρδος για τις επιχειρήσεις.

Δίνοντας ένα παράδειγμα, ανέφερε τη σύνδεση Βόλου και Λάρισας, σημειώνοντας ότι οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν 3,80€ για τα διόδια, καθιστώντας το κόστος εκδοχής διαδρομής εξαιρετικά υψηλό. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι περισσότεροι επιλέγουν να χρησιμοποιούν παρακαμπτήριες οδούς, οι οποίες δεν συντηρούνται σωστά και αποτελούν επιπλέον κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια. «Ποιός είναι υπεύθυνος για τα ατυχήματα που συμβαίνουν σε αυτές τις οδούς;» ρώτησε, τονίζοντας ότι η απάντηση φέρνει πάλι πίσω στο ανθρώπινο λάθος.

Αναφερόμενος στις λεωφορειολωρίδες, ο Μεταξάς υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τον νέο Κώδικα για να προωθήσει αντιδραστικές πολιτικές υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων, αποκλείοντας τους αυτοαπασχολούμενους από τη χρήση τους. Ο νέος Κώδικας δεν επιλύει την ουσία των σοβαρών προβλημάτων οδικής ασφάλειας, αλλά στηρίζει κερδοφόρες στρατηγικές που συστηματικά αποτυπώνουν τη ζωή του λαού ως κόστος. Για αυτούς τους λόγους, καταψηφίζουμε τον Κώδικα», κατέληξε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Ολοκληρώθηκε η συνάντηση Τραμπ – Πούτιν με την επίσημη ενημέρωση να αναμένεται σύντομα

user 3

Τραμπ: Αποχή από την αναγνώριση της αρμενικής γενοκτονίας, σε αντίθεση με Μπάιντεν

user 3

Συνάντηση Ζ. Μακρή με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο: Μια Σημαντική Στιγμή της Πνευματικής Ενότητας

user 3