Ανάγκη Διδασκαλίας Σχεδίου και Εικαστικών στο Λύκειο
Για ακόμη μια χρονιά, οι περισσότεροι καθηγητές καλλιτεχνικών μαθημάτων στη Μαγνησία δηλώνουν υπεράριθμοι. Λόγω των περιορισμένων διδακτικών ωρών που διατίθενται στα Γυμνάσια, πολλοί από αυτούς αναγκάζονται να διδάσκουν σε τρία ή τέσσερα σχολεία, εντός και εκτός πόλης, γεγονός που εγείρει ανησυχίες για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Μια αντιπροσωπεία καθηγητών επισκέφτηκε πρόσφατα τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, όπου συναντήθηκε με τον διευθυντή, κ. Σωκράτη Σαβελίδη. Οι καθηγητές εξέφρασαν την ανησυχία τους για την απουσία διδασκαλίας του μαθήματος του σχεδίου και των εικαστικών στο Λύκειο τα τελευταία πέντε χρόνια. Αυτή η κατάσταση έχει σοβαρές συνέπειες για τους μαθητές, οι οποίοι στερούνται της καλλιτεχνικής παιδείας και συχνά αναγκάζονται να στραφούν σε ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές για την προετοιμασία τους στις εξετάσεις.
Ειδικότερα, το μάθημα των καλλιτεχνικών περιορίζεται σε μία μόνο ώρα εβδομαδιαίως στο Γυμνάσιο, ενώ οι μαθητές εξοικειώνονται με τα καλλιτεχνικά και στο Δημοτικό. Ωστόσο, η τρέχουσα σχολική χρονιά έχει αφήσει τους καθηγητές των εικαστικών σε μια κατάσταση αβεβαιότητας, καθώς δεν γνωρίζουν σε ποια σχολεία θα τους δοθεί η δυνατότητα να διδάξουν την επόμενη χρονιά.
Η εκπαιδευτικός καλλιτεχνικών μαθημάτων, κ. Ελπινίκη Καμόσου, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Κάθε χρόνο, αυτή την περίοδο ερχόμαστε στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προσπαθώντας να διεκδικήσουμε από το υπουργείο Παιδείας τη διδασκαλία του σχεδίου και των εικαστικών. Παρά το γεγονός ότι έχουμε κινητοποιηθεί νομικά και η υπόθεσή μας εκδικάστηκε και δικαιώθηκε πριν από δύο χρόνια στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το υπουργείο αρνείται να συμμορφωθεί με την απόφαση». Αυτή η άρνηση έχει σημασία καθώς καταδεικνύει τη μη συμμόρφωση του υπουργείου απέναντι σε θεσμικές αποφάσεις, γεγονός που επιδεινώνει την εργασιακή κατάσταση των καθηγητών καλλιτεχνικών.
Επιπλέον, το πρόβλημα της υπεραριθμίας είναι έντονα εμφανές, καθώς το 87,5% των καθηγητών εικαστικών στη Μαγνησία είναι υπεράριθμοι. Από περίπου 40 καθηγητές, οι 35 έχουν βρεθεί σε αυτή την κατάσταση. Ως αποτέλεσμα, παρά την ύπαρξη οργανικών θέσεων, οι καθηγητές δεν γνωρίζουν πόσο θα διαρκέσει αυτή η αβεβαιότητα, που μόνο στον κλάδο των καλλιτεχνικών δημιουργεί εργασιακή ανασφάλεια κάθε Ιούνιο.
Η συμπλήρωση της παρουσίας των καλλιτεχνικών μαθημάτων εξετάζεται ως κρίσιμη για την αναβάθμιση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών. Η ανάγκη για τη διδασκαλία αυτών των μαθημάτων στο Λύκειο είναι επιτακτική, προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν μία πλήρη και ισορροπημένη εκπαίδευση που θα τους προετοιμάσει κατάλληλα για το μέλλον.